סינגפור - הנקודה החמהסינגפור - הנקודה החמהסינגפור - הנקודה החמה

מידע שימושי למטיילים בסינגפור

המלצות לנחיתה בסינגפור

File:Artist's impression of the Arrival Hall in Terminal 4 at Singapore  Changi Airport.jpg - Wikimedia Commons

שדה התעופה בסינגפור הוא מהמתקדמים בעולם ומהר מאד תמצאו את עצמכם באולם הנוסעים הנכנסים. הינה כמה המלצות להנהלות לאחר הנחיתה.

*להנחיות הכניסה לסינגפור לחצו כאן

*תיירים חייבים להציג כרטיס חזור בכניסה לסינגפור אחרת לא תוכלו להיכנס. בכניסה מקבלים ויזה לחודש.

  • כבר עם היציאה מהמטוס, תוכלו להתחבר ל WiFi של שדה התעופה. תוכלו להודיע למשפחה שנחתתם ולתקשר עם מישהו שמחכה לכם באולם הנוסעים הנכנסים (חברים, משפחה, נותני שירותים).

  • באולם הנוסעים הנכנסים יש דוכנים בולטים להחלפת כספים, הם נותנים שערי המרה טובים ובהחלט מומלץ להשתמש בהם. ניתן גם לרכוש כרטיסי סים בדוכנים אלו אך אנו ממליצים לרכוש במקומות אחרים.

Help] Prepaid SIM card Singapore Changi Airport (Update: 2019 Oct) – Go!  JiakHong 去‧吃‧風

What to do? I think very soon will close': The plight of money changers in  S'pore with nothing to change - Mothership.SG - News from Singapore, Asia  and around the world

  • המלצתינו היא לרכוש כרטיס סים באחת מחנויות הנוחות הפזורות ברחבי העיר ( 7/11 ו Cheers). כבר באולם הנוסעים תוכלו למצוא חנות נוחות ולרכוש. עד כה, הכרטיסי סים הכי משתלמים לפי דעתינו הם הכרטיסים של M1 ו StarHub שעולים $12 (סינגפורי) ונותנים לכם 100GB לשבוע. בחנות של Cheers בשדה התעופה, ניתן גם לרכוש כרטיסים מיוחדים לתיירים לתחבורה הציבורית  (גלגלו למטה לעוד פרטים).

Cheers - Convenience Store in Changi Airport

7-11@Terminal 1 - Convenience Store in Singapore City

  • תחבורה משדה התעופה - הדרך הטובה ביותר לצאת משדה התעופה לפי דעתנו היא באמצעות מונית, במיוחד אם אתם מגיעים עם מזוודות גדולות. חפשו את שילוט ה Taxi הבולט, בעולם הנוסעים הנכנסים, ולכו בעקבותיו. אל תיבהלו אם התור נראה ארוך, הוא רץ מהר מאד. במידע ואתם קבוצה של עד 4 אנשים, קחו מונית צהובה, כחולה, אדומה (בורדו גם בסדר), כסופה או חשמלית ירוקה. כל שאר האופציות יקרות יותר. גם אם הסדרן מפנה אתכם למונית לבנה (לדוגמה) מותר לכם לסרב ולהמתין למונית הבאה. בררו אם הנהג מדבר אנגלית, האם אפשר לשלם באשראי במידה שאין לכם מזומן, אם אתם מרגישים שלא מתאים לכם תבקשו לחכות למונית הבאה. לא מומלץ לשלם לנהג המונית במזומן שהוא לא דולר סינגפורי. במידה שאתם קבוצה גדולה מ 4 אנשים, או שיש לכם הרבה מזוודות, אתם יכולים לבקש לחכות למונית גדולה כשתורכם מגיע. יתנו לאנשים מאחוריכם בתור לעבור אתכם עד שתגיע מונית גדולה. בדרך יש מוניות גדולות בזמינות גבוהה. הנסיעה למרכז העיר במונית אורכת כ 20 עד 30 דקות ועולה בערך בין $25 ל $30 סינגפורי. ניתן גם לצאת משדה התעופה ברכבת התחתית ולהגיע למרכז העיר בכ 45 דק׳, עם לפחות החלפה אחת של רכבת. זוהי אופציה זולה וטובה לתרמילאים (עלות של $2.5 סינגפורי בערך). או סתם אם יש לכם זמן ואתם מעוניינים לחסוך. חפשו את השילוט לרכבת (מאד בולט, יכול להיות שתצטרכו לקחת קרון פנימי בשדה התעופה כדי להגיע לתחנת הרכבת)

Taxi Singapore | Taxi Companies CityCab 
Taxi Singapore | SMRT Taxis SMRT rolls out its first MG5 electric cabs in Singapore - Strides Taxi to  have 300 EVs in its fleet by year end - paultan.org 
Taxi Singapore | Premier TaxisTaxi Singapore | Trans Cab 

התנהלות בסינגפור

File:Singapore MRT Fines.jpg - Wikimedia Commons

לסינגפור יש תדמית של מדינה עם משטר קשוח ביותר. יש המון מיתוסים או חוקים שכבר לא רלוונטיים וממלאים את הרשת בסיפורים ואגדות. ריכזנו לכם מעט דברים שחשוב לדעת כשמטיילים בסינגפור.

  • אסור לשתות ולאכול ברכבת התחתית, אפילו לא מים. מהרגע שהעברתם את הכרטיס, יצאתם באופן רשמי מהרכבת וההנחיות כבר לא תקפות.

  • העישון מותר רק במקומות מוגדרים ומוסדרים לעישון. במידה שתעשנו במקום לא מוגדר, סביר שיעירו לכם ולא מומלץ להתעלם, אפילו אם זה סתם אזרח תמים, כי הוא לא יהסס לדווח עליך למשטרה. פשוט לעשן איפה שמותר. כמובן שאסור לעשן או לצרוך סמים מכל סוג שהוא. 

  • אין לזרוק אשפה על הרצפה. גם אם לא מוצאים פח, תמתינו קצת, תשמרו את הזבל אתכם עד שתמצאו פח.

  • אפשר ללעוס מסטיק ברחוב, לא צריך לעשות את זה באופן מוחצן, כשסיימתם, לזרוק רק לפח כמובן.

  • לא מומלץ לרכוש שירותים מאנשים שניגשים אליכם ברחוב, רכשו במקומות מסודרים או באתרים רציניים ברשת (דרך האתר שלנו לדוגמה, או אפליקצית Klook). אם נגשים אליכם אנשים ברחוב ומתחילים לספר לכם כמה שאתם ברי מזל, צפויים לחיים ארוכים וכו׳, מומלץ לבקש מהם שימשיכו הלאה ושיעזבו אתכם. הם בדרך כלל ממוצא הודי ולא משנה כמה נחמדים הם יהיו, בסוף הם ירצו מכם כסף. 

  • במידה ואתם רוכשים מוצרים יקרים, לעולם אל תשלמו במזומן לפני שהמוצר אצלכם ביד. לעולם אל תחתמו על שום דבר לפני שהטופס מלא לחלוטין (בדגש על המספרים) ושהמוצר אצלכם ביד (בכלל מומלץ לחתום על כמה שפחות דברים). קניון בו יש פוטנציאל יותר גבוהה לעקיצות הוא  Sim Lim Square, זהו קניון מעולה למוצרי מחשב ואלקטרוניקה אבל צריך להיזהר ולהישמר מכל מיני נוכלים.

  • במידה שנעקצתם, ההליך מול המשטרה המקומית, הוא ארוך ומתיש, תעשו חשבון אם אתם מעוניינים להיכנס לזה. לפעמים עדיף לספוג את המכה ולא להרוס את המשך הטיול. 

  • סינגפור היא אחת המדיניות הבטוחות בעולם והסיכוי שיעקצו אתכם הוא נמוך מאוד.

  • שימו לב, יש בסינגפור מקומות שאסור להיכנס אליהם או אסור לצלם אותם. השילוט הוא ברור מאד, אין מה להתחכם.

  • באופן כללי, אם מבקשים ממכם משהו, במיוחד אנשים במדים, תצייתו. פעם אחת הם יוותרו לכם בפעם הבאה, ספק גדול.

  • חיבור ל WiFi - ניתן למצוא חיבור בכל סניפי מק׳דונלד, סטארבקס וקופי בין. בנוסף ניתן להתחבר לאינטרנט בקניונים הגדולים. בכל אופן, לדעתי מומלץ לרכוש כרטיס סים ולהתחבר לאנטרנט סלולארי.

 תחבורה בסינגפור

66 New MRT Trains Replaced In $827 Million Deal Will Be Made In China

התחבורה הציבורית בסינגפור היא מהמהירות והיעילות בעולם ומאוד מומלץ להשתמש בשירותיה. כרטיס ה EZ-Link הוא אמצעי התשלום בוא משתמשים לרכבות ולאוטובוסים. אפשר גם לשלם עם כרטיס אשראי או הטלפון הנייד באמצעות תשלום ללא מגע (WiFi).  ניתן לרכוש  EZ-Link בכל תחנות הרכבת וחנויות הנוחות של 7/11 ו Cheers. אפשר לקנות כרטיסים מיוחדים לתיירים עם שימוש חופשי בתחבורה ציבורית עד שלושה ימים. ניתן לרכוש כרטיסים אלו ב Cheers בשדה התעופה. לפרטים ומיקומי רכישה נוספים לחצו כאן. הרכבת התחתית עובדת מדי יום מ 6 בבוקר עד 11:30 בלילה האוטובוסים פועלים עד מעט יותר מאוחר. עלות הנסיעה, היא כ $1 סינגפורי לכיוון בדרך כלל. לדעתנו, הכי מומלץ לדעתינו להשתמש בכרטיס אשראי או תשלום בעמצאות הטלפון הנייד. במידה שאתם משפחה עם ילדים, הדרך הכי טובה, היא לפזר אמצעי תשלום בין חברי המשפחה. לדוגמה משפחה של 4 נפשות. אחד ישתמש בכרטיס אשראי פיסי, השני השתמש באותו הכרטיס, רק דרך הטלפון, השלישי השתמש בכרטיס אשראי אחר והרביעי , באותו הכרטיס (או כרטיס שונה) דרך הטלפון או השעון החכם. אפשר גם להכניס יותר מכרטיס אשראי אחד לטלפון וכל אחד יכול לשמש כאמצעי תשלום.
אפשר גם להיעזר בשירותי מוניות או Grab (אובר המקומית). אפשר לנסות לעצור מונית ברחוב, או לעמוד בעמדת מוניות מסודרת ואפשר גם להזמין דרך אפליקצית CDG Zig, להזמין יותר יקר אבל לפעמים זה עדיף כי רוב המוניות תפוסות. אפליקצית Grab נוחה מאד ובהרבה מקרים יותר זולה מהמוניות. מזינים נתונים ל כרטיס אשראי לאפליקציה אן משלמים במזומן. דרך Grab, אפשר להזמין אוכל לכל מקוםת כמו
וולט בארץ.

New MRT network map to be rolled out at all stations by Jan 31, 2020 - TODAY

אמצעי תשלום בסינגפור

ברוב המקומות בסינגפור תוכלו לשלם באשראי. המקומות המקבלים מזומן בסינגפור הולכים ומתמעטים. בחלק ממרכזי האוכל תוכלו לשלם רק במזומן ובחלק מהמקומות לא יוכלו לקבל את הכרטיס הבין לאומי שלכם, לכן כדאי להחזיק אתכם קצת מזומן. באזורים פחות מתויירים בסינגפור, יש מקומות שלא מוכנים לעבוד עם מזומן, אם זה אמצעי התשלום היחיד שלכם, במקרים רבים, אם תתעקשו ימצאו פתרון. מקום מומלץ להחלפת דולר אמריקאי או כסף מדרום מזרח אסיה, לדולר סינגפורי הוא People's Park Complex בצ׳יינה טאון (יציאה C בתחנת הרכבת, אחרי המדרגות הנעות שמאלה), יש שם מספר דוכנים, ככה שתוכלו לעשות קצת ״שוק״ ולשפר את מחיר ההמרה.

Visa PayWave | PayWave App | Visa

החזר מס ביציאה מסינגפור

סינגפור מציעה החזר מס לקנייה מעל $100 (סינגפורי) בחנויות נבחרות ברחבי האי. חפשו את הלוגואים המופיעים בתמונה מעל שורות אלה.

לפני הכניסה לסינגפור, במידה ומילאתם את טופס הכניסה באינטרנט, תקבלו E-pass לסינגפור דרך המייל. כדי לקבל את החזר המס תצטרכו להראות את הפס האלקטרוני למוכר בקופה ובנוסף את הדרכון שלכם. המוכר מזין את הנתונים שלכם למערכת ובסוף שהייתכם בסינגפור, תוכלו לגשת למכונות החזר המס האוטומטיות באולם הטיסות היוצאות (לפני ביקורת הדרכונים) ולקבל את החזר המס שלכם. מומלץ לוודא שהמוכר אכן הזין את נתוני הרכישה שלכם.
במידה שאתם מעוניינים לקבל החזר במזומן, תבחרו באפשרות זו דרך המכונה האוטומטית אשר תפנה אתכם לקיוסק המאוייש לקבלת ההחזר. האופציה הנוחה לטעמינו, היא החזר ישירות באשראי.

לכל הפרטים המלאים על שירות החזר המס בסינגפור, לחצו כאן.

סל הקניות

סל הקניות ריק

Return To Shop

הוסף קופון

הוסף קופון

קוד הקופון בעמוד הצ׳ק אווט

עברית (ישראל)